Prens Harry, İngiliz gazetesine açtığı davayı kazandı

İngiliz muhafazakar gazetesi The Mail on Sunday Şubat ayında yayımlanan bir makalede, ABD’ye yerleşen Prens Harry ve Meghan Markle’ın İngiliz hükümetine kendilerine polis müdafaası verilmesi için dava açma tehdidinde bulunduğunu tez etmiş ve haberi, “Prens Harry, polis muhafazaları için hükümetle olan yasal gayretini nasıl bâtın tutmaya çalıştı” başlığıyla paylaşmıştı.

İngiltere kraliyetindeki vazifelerini bırakarak eşi Meghan Markle ile ABD’ye yerleşen Prens Harry, İngiltere’ye yaptığı seyahatler sırasında kendisi ve ailesine özel polis müdafaası verilmesi için hükümeti dava açmakla tehdit ettiği argümanlarında bulunan The Mail on Sunday gazetesine açtığı davayı kazandı.

Prens Harry’nin avukatları, makalenin iftira niteliğinde olduğunu, palavra söylediğini, gazetenin kamuoyunu manipüle etmeye çalıştığını ve Harry’nin “hükümetle yasal gayretini halktan bâtın tutmaya çalıştığını ima ettiğini” savundu.

Harry’nin avukatı Justin Rushbrooke, “Bir kişinin halka palavra söylediği, halkı manipüle ettiği ve kamuya açık olması gereken sırları saklamaya çalıştığı tezleri, onu insanların gözünde alçaltma eğiliminde olan önemli iddialardır” dedi.

Yüksek Mahkeme, The Mail on Sunday gazetesinde yer alan makalenin Prens Harry hakkında karalayıcı kısımlar içerdiğine hükmetti.

Mahkeme Hakimi Matthew Nicklin,Gerçekleri aldatıcı olmayacak halde çevirmek mümkün olabilir, fakat bu haberde ortaya atılan sav, emelin kamuoyunu yanıltmak olduğu tarafındadır. Bu, örf ve adet hukukunda manaları karalayıcı kılmak için gerekli ögeleri sağlıyor” dedi.

Nicklin ayrıyeten makalenin Harry’nin “halkın başını karıştırmaya çalışmaktan sorumlu olduğu” biçiminde okunacağını söyledi.

Yüksek Mahkeme Hakimi Nicklin, “Bu kararda verilen karar, sadece davacının hakaret tezi maksadıyla, davalı tarafından yayınlanan makalenin objektif manasıyla ilgilidir. Bu, bir iftira savındaki birinci evredir. Bir sonraki adım, davalının teze karşı savunma yapması olacak. Talebin başarılı olup olmadığı ve şayet öyleyse hangi temelde olduğu yargılamada daha sonra belirlenecek” tabirlerini kullandı.

The Mail on Sunday gazetesi ise makalenin, uygunsuzluğa dair hiçbir tabir içermediğini ve karalayıcı olmadığını söyledi.

Related Posts

Sinop’ta gölette cesedi bulunan bayanın öldürülüp yakıldığı belirlendi

Boyabat Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen soruşturma kapsamında, Vilayet Jandarma Komutanlığı Jandarma Hata Araştırma Timi (JASAT) ile özel …

Zam rekortmeni ürünün festivali başladı

Hükûmet Konağı önünde düzenlenen festival, Atatürk Anıtı’na çelenklerin konulması, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı …

Zelenskiy: BM, Zaporijya’nın Rus birliklerinden arındırılmasını sağlamakla yükümlü

Zelenskiy, Telegram kanalından yaptığı açıklamada, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile Ukrayna’nın Lviv kentinde bir ortaya geldiklerini …

Döve döve öldürdü kimse engel olmadı

Ankara’nın Mamak ilçesinde annesine sözlü tacizde bulunduğunu öne süren kişi tarafından sokakta darbedilen Ramazan D., tedavi gördüğü hastanede …

TARIM KREDİ MARKETLERİ İNDİRİMLİ ESERLER KATALOĞU! Hangi eser ne kadar?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Tarım Kredi Kooperatif Marketleri’ne indirim davetinde bulundu. Gıda fiyatlarına yönelik alınan tedbirler …

Trabzonspor Teknik Yöneticisi Abdullah Avcı: ‘Herkesin olmak istediği yer burası’

Trabzonspor Teknik Yöneticisi Abdullah Avcı, UEFA Şampiyonlar Ligi play-off tipi birinci maçında Kopenhag ile oynayacakları maç öncesi konuştu …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.